Морска и Речна България

Пристанищата на България => Северно Черноморие => : max July 29, 2011, 01:45:32 PM

: железниците и Варна
: max July 29, 2011, 01:45:32 PM
всичко свързано с железниците на територията на област Варна
: Re: железниците и Варна
: max August 11, 2011, 03:51:50 PM
дядо ми като железничар и парен локомотив в състав на товарен влак на гара Варна
(http://shipsbg.info/gallerry/albums/userpics/10002/rriiol~0.jpg)
годината е 1936 г


парен локомотив 01 с влака идваш с царя във Варна
(http://shipsbg.info/gallerry/albums/userpics/10002/jhglg~0.jpg)

маневра и дериелирал парен локомотив 146
(http://shipsbg.info/gallerry/albums/userpics/10002/vfg~0.jpg)

дядо коледа се качил на парен локомотив в Варна и поздравява децата 1935 г
(http://shipsbg.info/gallerry/albums/userpics/10002/kvgf~0.jpg)
: Re: железниците и Варна
: max September 06, 2011, 11:10:27 AM
гара Варна
(http://shipsbg.info/gallerry/albums/userpics/10002/32008_varna.jpg)
и ел мотрисен влак Варна Карнобат
гара Варна е крайната точка на първата ж п линия у нас Русе-Варна.

След основен ремонт на сградата  бе открита отново на 25 май 2005 г.
(http://shipsbg.info/gallerry/albums/userpics/10002/varna_eg.jpg)
: Re: железниците и Варна
: max September 06, 2011, 11:12:26 AM
 Гарата е открита официално на 3 март 1925 г от цар Борис III. Проекта е на архитект Никола Костов. През периода 1883-1885 г. през гара Варна е минавал прочутият Ориент Експрес. Строителството на Приемно здание на гара Варна започва на 11 юли 1907 година. Ръководител на строежа е инженер Георги Петков. Балканската, Междусъюзническата и Първата световна воина забавят и практически спират строителството в края на 1919 година. Строителните работи се възобновяват през 1920-1921 година под ръководството на инженер Георги Петков, а източното крило се строи от предприемача Тодор Капитанов. Окончателното завършване на приемното здание се осъществява от предприемача Нико Станков. Мраморът и плочките са докарани от Австрия. Гарата е открита на 3 март 1925 година, като 14 години по-късно се построяват навесите на пероните и чак през 1952 гарата е завършена и вътрешно. Сградата е обявена за архитектурен паметник от местно значение. В първите години високата кула е без часовник. През 1929 г. е монтиран специално доставен от Германия часовников механизъм за часовниковата кула на сградата. Последователно е оформен и площадът пред гарата.