Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - ystoyanov

Страници: [1] 2 3
1
Параходът  "Юпитер" на австрийското параходно дружество DDSG- снимка от края на двадесетте години на ХХ век.



На втората картичка е параходът "Вишеград" на Пристанище Русе, пристанал на понтона на DDSG. Параходът "Вишеград" на унгарското параходно дружедтво MFTR редовно е спирал по българските пристанища. Построен през 1896 в корабостроителницата в Уипещ, Унгария като “Имре”, през 1912 е преустроен в корабоктроителницата в Оршова, тогава в Унгария, под името “Вишеград”.



2
Параходите близнаци “Юпитер”, “Сатурн”, “Уран” и “Хелиос” на DDSG са построени през периода 1915- 1920 в корабостроителницата в Обуда, Унгария. Дълги години плават редовно от Виена и Будапеща до Русе и Галац. Наричани са експресните параходи и са осъществявали бърз превоз на хора и товари между Балканските страни и Централна Европа.
 
Параходът "Сатурн" на пристанище Русе през 1927 год.


3
Параход "Вишеград" на пристанище Русе- снимка от 1928 год.


П/х "Вишеград" е построен като “Имре” в корабостроителницата в Уйпещ, Унгария през 1896 год. През 1912 год е модернизиран и плава с името “Вишеград” до 1963 год, като посещава и българските дунавски пристанища.

През 1963 год е превърнат в плаващ хотел в Будапеща, като  през 1994 год е бракуван.


4
На горната втора снимка  п/x ”Франц Йосиф І” е построен в корабостроителницата Danubius Shipyard & Machine Works в Уйпещ, Унгария през 1909 год. През 1918 год. става сръбски под името ”Карагеорги”, но по време на войната 1941- 1944 отново е австрийски под името ”MFTR І”. През 1945 год е върнат на Югославия и плава под името ”Белград”. Многократно е посещавал българските пристанища на Дунава.

5
Параход " Шонбрун"  който спираше навремето и на пристанище Русе


Параход „Шонбрун” е кръстен на известния дворец Schönbrunn на австрийските императори във Виена. Той е един от последните останали оригинални парни кораби с гребни колела по р. Дунав. Построен е в корабостроителницата в Обуда, Унгария през 1912 год. Собственост на DDSG – Wien ( Първо Дунавско Параходно Дружество - Виена) от 1913- 1974 год, и плава от Виена до Браила, като редовно спираше и на българските дунавски пристанища. През 1988 год е спрян от плаване, а през 1995 год е възстановен с оригиналния си парен двигател, комин и гребни колела от доброволци от "ÖGEG" - австрийско дружество за железопътна история. Сега се ползва като луксозен кораб- ресторант в околностите на Линц.

параход "Белград", бивш MFTR I, бивш Карагеорги, бивш Франц Йосиф І ( унг. Ференц Йозеф І )


6
Пристанище Русе от началото на ХХ век






7
Речни пристанища / Re: пристанище Русе запад
« -: Октомври 17, 2011, 01:13:33 pm »
самоходка минава транзит по край Русе запад


залез слънце на Дунав на фона на преминаваш конвой

8
Речни пристанища / Re: пристанище Русе запад
« -: Октомври 14, 2011, 11:35:30 am »
Въпреки дъжда корабоплаване по реката край Русе запад пак имаше





9
Речни пристанища / Re: Русе-история и събития
« -: Октомври 14, 2011, 11:30:20 am »
Щаба на флотилията Русе


Вижда се река Русенски Лом преди корекциите и мост, който сега не съществува. Вдясно масивната сграда е щаба на дунавската флотилия.


Тази е сградата на Митхад паша - управителя на Дунавския вилает -строена през 1864-65 год. Наричали са я "Сараите на Митхад паша". След Освобождението става щаб на Дунавската флотилия, Военноморското училище , на това място са били и флотските казарми. През 50 те год е ДОСО -Доброволна организация за съдействие на отбраната, ОСО и накрая Воинтех. Тук беше Автомобилната школа за предказармена подготовка. През 2005 год целия имот е закупен от частна фирма. Картичка  от   голямото наводнение на р. Русенски Лом през 1897 г

И още една по- късна снимка от друго наводнение в същия район.


Ето и снимка на сградата днешно време


10
На първата картичка какъв е този мост и кога е строен?
Тогава още не е съществувал постоянен мост на река Дунав. Затова преминаването през реката е ставало с гемии, лодки и т. н. По време на руско-турските войни обаче, на няколко пъти са строени временни понтонни мостове за преминаване на войските, като този на картичката горе.

Строеж на понтонен мост край Русе през 1854 год. по време на Кримската война


А това е понтонния мост между Русе и Гюргево по време на освободителната за България руско- турска война 1877- 78 год. Снимките са от специален албум за войната, изготвен за Великият княз Владимир Александрович- син на руския император Александър ІІ.







11
Пристанище Русе преди Освобождението


И пак пристанище Русе в началото на ХХ век




Рибари по р. Дунав- картичка от 30- те години.


12
Речни пристанища / Re: пристанище Русе запад
« -: Септември 20, 2011, 08:23:10 pm »
И като всяко пристанище, Пристанище Русе запад също си има
 трудности и проблеми. Тъй като е  разположено на заливна тераса на Дунава  често страда от високите води на реката, обикновено пролетно време. На снимката: наводнение през 60- те години.


По време на земетресението с епицентър Вранча- Румъния на 4 март 1977 год. в района на Пристанище Русе запад се получават пропадания, повреди по кейовата стена, съоръженията и железните пътища. В кратки срокове обаче, повредите са отстранени и пристанището заработва нормално.





13
Речни пристанища / Re: пристанище Русе запад
« -: Септември 17, 2011, 08:47:58 am »
Разтоварване на  съветските трактори 1972 год. в случая трактори ЮМЗ - 6Л "Беларус". От пристанището след това представители на ТКЗС- тата си ги получаваха:


Разтоварване  на чугун в средата на 60- те на Русе запад



14
Речни пристанища / Re: пристанище Русе запад
« -: Септември 16, 2011, 11:15:00 am »
порт Русе запад и лимана през 1972 г


Разтоварване на автомобили, внесени от Съветския съюз на Пристанище Русе-Москвич 408 и ЗАЗ 966, през 1966 година. По соц. време съветските автомобили се разтоварваха на Пристанище Русе и оттам на ход се отправяха към поделенията на Мототехника в окръжните градове:


15
Стари картички на оригиналния кораб "Радецки"


"Радецки" със свален димоход под моста на Бая 1909 г





Страници: [1] 2 3