Гарата е открита официално на 3 март 1925 г от цар Борис III. Проекта е на архитект Никола Костов. През периода 1883-1885 г. през гара Варна е минавал прочутият Ориент Експрес. Строителството на Приемно здание на гара Варна започва на 11 юли 1907 година. Ръководител на строежа е инженер Георги Петков. Балканската, Междусъюзническата и Първата световна воина забавят и практически спират строителството в края на 1919 година. Строителните работи се възобновяват през 1920-1921 година под ръководството на инженер Георги Петков, а източното крило се строи от предприемача Тодор Капитанов. Окончателното завършване на приемното здание се осъществява от предприемача Нико Станков. Мраморът и плочките са докарани от Австрия. Гарата е открита на 3 март 1925 година, като 14 години по-късно се построяват навесите на пероните и чак през 1952 гарата е завършена и вътрешно. Сградата е обявена за архитектурен паметник от местно значение. В първите години високата кула е без часовник. През 1929 г. е монтиран специално доставен от Германия часовников механизъм за часовниковата кула на сградата. Последователно е оформен и площадът пред гарата.
Рибарското селище Френклиман има и построени бараки полумасивни от типа на вили. Рибарите оставят своите лодки на хелинга нагоре на сушата, защото ако са в морето дори за една нощ вълните ще ги отнесат или ще ги разбият на трески. Относно застрояването и тук имаше спорове, но доколкото знам харата си имат нотариални актове и за бараките и за мястото, а си плащат редовно и тока и водата по съответната партида. Недостатък на това място е, че зимно време при вълнение над няколко бала не може да се изкарват лодките.
Рибарско селище Френклиман Варненско се намира между Кранево и Панорама. Използва се от местни рибари и има хелинг на брега за изтегляне на рибарски лодки. снимки на района от ИА "Морска администрация"