- ystoyanov

Страници: 1 2 [3]
31
Румънският пътнически кораб "Олтеница" на ремонт в Русе 2005 г


"Радецки" на ремонт на новите повдигателни съоръжения 2004 г


административната сграда и входа на Русенска корабостроителница

32
ето и снимки от строеж на 5000 т морски асфалтовоз "Etoile Lava"

спуснат на вода 2005 г

температура на транспортиране на товара 270 градуса.

"Etoile Lava" по р Дунав

33
Достройка на 3500 тонни танкери-химикаловози 1993 г




снимка от Дунав мост когато кораба преминава под него


довършителни работи по 3500 т танкер на южна кейова стена

34
2100 тонния танкер "Лико 1"

1993 г същия танкер


за смесено плаване за фирмата Криуши - BILISI Ltd Швейцария


"Лико 2" по време на спускане на вода

от тази серия са построени 30 кораба, 25 от които за СССР.
и една картичка от 1975 г на която се вижда и част от корабостроителницата

35
Осемхилядник спусна на вода Русенската корабостроителница на 19 февруари 2009 г

Сухотоварен кораб с  8000 тона дедуейт и дължина 128,45 м бе спуснат на вода в лимана на „Русенска корабостроителница” АД. Той е построен по поръчка на “Scheepvaartbedrijf Schot” C.V. – група холандски параходства. За пръв път русенското дружество произвежда плавателни съдове от този клас и това е изключително сериозна стъпка напред за българската промишленост. Досега обичайно корабите бяха между 4000 и 5000 тона дедуйт. Инвестицията за приспособяване само на хелинга е на стойност 2 млн. евро. Проектът на новия кораб е изготвен изцяло от Техническия отдел на „Русенска корабостроителница” и струва около 1 млн. евро. Сухотоварнят „Meridiaan”, строителен номер 820, е с неограничен район на плаване и отговаря на изискванията на Германски Лойд. Заради големите си размери процесът на спускане от строителния цех във водата продължи два дни.
„Русенска корабостроителница” обръща сериозно внимание на доброто оборудване на новите кораби със съвременна спътникова антипиратска защита. През миналата година са извършени 293 пиратски набези срещу търговски и пътнически морски съдове и са били отвлечени 889 заложници и 49 кораба. През 2008 г. морското разбойничество постигна безпрецедентен ръст.На европейския пазар за нови кораби, търсенето на осемхилядници запазва стабилни тенденции (за разлика от голямо тонажните), тъй като те не зависят от световната криза - за тях не е необходимо да се осигуряват обемни товари в двете посоки, които все повече липсват; имат ниски експлоатационни разходи и могат да оперират във всички морски басейни.

36
две снимки на корабната от Svetlpet:
 



37
новото повдигателно съоръжение 1958 г

В днешния си вид историята на  Корабостроителницата започва от 1947 г и от тогава тя носи името коробостроителен и кораборемонтен завод "Иван Димитров, до 1991 г когато става "Русенска корабостроителница" ООД.
През април 1999 г е приватизирана от Beteiligungsgesellschaft mbH- Германия.

снимка на корабната 1959 г пътническият кораб "Георги Димитров" се е качил на сухия док за ремонт

38
Речни Кораби / Re: кораб-музей "Радецки"
« -: Юли 30, 2011, 10:17:00 am »
още една снимка на борда на влекач "Пловдив"


И "новия" вече параход "Радецки" на пристанище Русе през 80 те год. Ясно се вижда разликата в надстройките.

39
Речни Кораби / Re: кораб-музей "Радецки"
« -: Юли 30, 2011, 10:12:28 am »
Снимки на парния влекач"Пловдив", направени на Пристанище Русе 1962 г преди преустройството му.
На първата снимка вдясно се вижда носа на "Пловдив"


На борда на парния влекач:





40
Речни Кораби / Re: кораб-музей "Радецки"
« -: Юли 30, 2011, 10:07:27 am »
Последният ремонт е извършен през 2004 год. отново в Русенската корабостроителницата. Ремонтирани са гребните задвижващи колела, като са подменени металните лопатки.

Сравнителни схеми на оригиналния "Радецки" и неговото копие



"Радецки" по р Дунав

41
Речни Кораби / Re: кораб-музей "Радецки"
« -: Юли 30, 2011, 10:05:11 am »
Спускане  "Радецки" на вода- 28 май 1966 год


Ето част от отзвука в световната преса през 1966 год. за въстановяването на легендарния австрийски параход:

„Не само в Англия и Америка съществува ентусиазмът за запознаване с ветераните. Както се вижда, в България е възстановен в действителните му размери исторически парен кораб с гребни колела, строен преди повече от 110 години и отдавна престанал да съществува. Възстановяването на кораба бе извършено от русенския корабостроителен завод в България по случай 90- годишнината от превземането на кораба през 1876 г. от чета бунтовници, начело с великия поет и революционер Христо Ботев. В резултат на това е създаден един национален паметник.”
Списание Marine Engineer And Naval Architect- Великобритания

„Възстановяването на ”Радецки” е вдъхновено от велик подвиг. Само народ, който силно люби своето минало и уверено гледа на своето бъдеще, е способен на такова нещо.”
Алоис Енглендер- племенник на капитана на стария „Радецки”

През 1991- 1993 год. „Радецки” постъпва отново за ремонт в Русенската корабостроителница. Освен извършения основен ремонт е демонтирана остарялата парна машина, и са монтирани два дизелови двигателя, които да задвижват гребните колела.

"Радецки" на ремонт в Русенска корабостроителница - 2004 год


42
Речни Кораби / Re: кораб-музей "Радецки"
« -: Юли 30, 2011, 10:00:02 am »
Корабът „Радецки” и Русенска корабостроителница
Във връзка с 90-тата годишнина от подвига на Христо Ботев и неговата чета на Русенската корабостроителница ( по това време ККЗ „Ив. Димитров”) е поставена задачата за възстановяване на парния кораб „Радецки”. Възстановяването на кораб, строен през 1851 год., за който има запазени само няколко общи снимки и един чертеж без размери се оказва трудна задача. Пред проектантите се поставят две противоположни изисквания: Първото е максимална близост на новия кораб до прототипа при съблюдаване на историческата достоверност на обзавеждането и разпределението на кораба, а второто – да притежава удобствата на един съвременен кораб за далечни рейсове. На практика се получават отделни компромисни решения, които правят новопостроения пътнически кораб да изглежда сравнително близко до оригинала и същевременно да отговаря на съвременните изисквания за превоз на пътници. Понеже възстановяването на „Радецки” е извънпланова задача за корабостроителницата, се налага изграждане на Заводски щаб, който координира действията на цеховете и отделите по постройката на кораба. Никифор Димитров (старши конструктор в завода) е избран за ръководител на Заводския щаб. Въпреки кратките срокове за проучване, проектиране и строеж, корабостроителите успяват да изпълнят тази нелека задача, без да попречат на основното производство на корабостроителницата.
Новият „Радецки” се изгражда на базата на парния влекач с гребни колела „Пловдив”, построен през 1954 год. в корабостроителницата в Обуда, Унгария. От влекача „Пловдив” са използвани корпуса, движителите ( гребни колела и тяхното задвижване) и двигателя- парна машина на дизелово гориво. Построени са нови надстройки близки до оригиналните. Вътрешното разпределение и обзавеждане са изпълнени по спомените на 84 год. унгарец Йожеф Карай, който в продължение на 12 год. е бил бояджия на „Радецки”. Характерният за епохата стил е спазен най- добре в пътническите салони първа и втора класа и в кабината на капитана.
На 28 май 1966 год. на тържествен митинг в Русенската корабостроителница, корабът е кръстен и спуснат на вода. Кръстница е Мария Попова- представител на пионерската организация от Калофер. Капитан на „новия” кораб „Радецки” става Никола Трифонов

43
РК 44 в Поморие

Страници: 1 2 [3]