Последни публикации

Страници: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Северно Черноморие / Re: пристанище Варна изток
« Последна публикация от max - Септември 22, 2011, 10:26:59 am »
картичка с норвежкия сухотоварен кораб "Bottiсelu" във Варна 1962 г


картичка със съветския пасажер "Армения" във Варна 1967 г

32
Северно Черноморие / Re: пристанище Варна изток
« Последна публикация от max - Септември 22, 2011, 10:19:33 am »
След този период поетапно навлизат и кранове Ганц, които се строяха по лиценз в Русенска корабостроителница. До края на 70 те започнаха работа и мобилните и верижни кранове- немско и руско производство, някои предоставени от БДЖ. Тиловата механизация се ускори с работата на вилкови повдигачи, кофични товарачи от Волво и Бобкет, полските Фадроми, руските влекачи трактори Белорус и познатите ни български Балканкар електрокари. След три годишно разширение, на 26 януари 1966 г. влизат в експлоатация новите пристанищни съоръжения. През 1963 г започна разширение на пристанището за 3 години като на 26 януари 1966 г. влизат в експлоатация Кейовия мол А - общо (5 корабни места) и останалите реконструирани пристанищни съоръжения или общо корабните места се увеличават на 13.
През 60 те и началото на 70 те години през пристанището се внесоха с кораби машините и оборудването на повечето метарулгични, химически заводи и електрически централи в България. С нарастващата индустриализация и корабостроене в района се построиха за работещите и много жилищни блокове в Варненските квартали- Аспарухово, Владиславово и др. През 1968 г започна експлоатацията на сухото пристанище складова база- открити и закрити складови площи извън порт изток, а от 1969 г и ремонтната работилница.
На 23 юни 1977 г на първи мазутен кеи в началото на стария канал експлозия поразява нашия танкер „”Ерма” с двама загинали и много ранени.
33
Северно Черноморие / Re: пристанище Варна изток
« Последна публикация от max - Септември 22, 2011, 10:16:33 am »
Въведоха се и ел. магнитни устройства на крановете за товарене на чугун и др. метали.
През 1976 г и 1977 г идват 7 съветски десет тонните Кировец.
На долната фотография обработка на поредния сухотоварен кораб, а отсреща до рейдова кула се вижда круизен пътнически кораб

34
Северно Черноморие / Re: пристанище Варна изток
« Последна публикация от max - Септември 21, 2011, 02:23:10 pm »
Но като всяко ново нещо и тук порта не се размина без инциденти по това време чешкия кораб ”Мир” се удря в трети кей които е разбит както и подкрановия път. Старата морска гара влиза в експлоатация 1950 година и тя се намира на сегашното 2ро корабно място. Тогава освен нова кейова механизация навлиза и тиловата механизация. Сегашните 4 и 5 то корабно място бе митническия салон с чупка на кея която е имаше 50 те години.
През 1961 г влизат още ел портални крана- два 5 тонни немски Ганц, през1965 г два 10 тонни Абус, а до 1975 г още 19 немски и кранове Албрехт.
На долната фотография виждате товарене на ж п вагони цистерни на сухотоварен кораб с 100 тонен плаващ кран.

35
Северно Черноморие / Re: пристанище Варна изток
« Последна публикация от max - Септември 21, 2011, 02:22:19 pm »
През 1947 г са национализирани пристанищните съоръжения. Тогава въведжат в експлоатация още 5 броя три тонни крана.
През 1947 г крановете изместиха ръчния труд и от 1 май 1948 г няма вече хамали.
На долната фотография виждате едни от първите портални кранове


36
Северно Черноморие / Re: пристанище Варна изток
« Последна публикация от max - Септември 21, 2011, 02:21:09 pm »
На 15 октомври 1942 г румънския параход „Принцеса Мария” навлиза в забранен миниран район и с наш миноносец в порта и на др ден е изгонен и така започва войната. За охрана на порта на входа против чужди противникови кораби били монтирани 76 мм и 57 мм оръдия и край местността Карантината плаващи батареи до Балканската война.
При самото разширение на пристанището е проведено миночистене и изваждане на повечето стари боеприпаси от I и II световна война. От 1945 до 1952 г е закрито за посещение от чужди кораби.
ето и пощенска картичка от тогава

37
Речни пристанища / Re: пристанище Русе запад
« Последна публикация от ystoyanov - Септември 20, 2011, 08:23:10 pm »
И като всяко пристанище, Пристанище Русе запад също си има
 трудности и проблеми. Тъй като е  разположено на заливна тераса на Дунава  често страда от високите води на реката, обикновено пролетно време. На снимката: наводнение през 60- те години.


По време на земетресението с епицентър Вранча- Румъния на 4 март 1977 год. в района на Пристанище Русе запад се получават пропадания, повреди по кейовата стена, съоръженията и железните пътища. В кратки срокове обаче, повредите са отстранени и пристанището заработва нормално.




38
Северно Черноморие / Re: пристанище Варна изток
« Последна публикация от max - Септември 19, 2011, 08:06:55 pm »
През 1940 г идва в порт Варна съветския кораб ”Сванетия”, първи доставил стоки от СССР и полагащ основите на търговските връзки между България и СССР. Официално е приет от 1000 гости и граждани. През 1940 г започват работа два полупортални крана 3 тонни Шкода, а през 1942 г доставят дерик кран Клайд 15 тонен
снимка на новия кораб "Сванетия" в Варна които също доставя важни стоки от СССР за България

39
Речни пристанища / Re: пристанище Русе запад
« Последна публикация от ystoyanov - Септември 17, 2011, 08:47:58 am »
Разтоварване на  съветските трактори 1972 год. в случая трактори ЮМЗ - 6Л "Беларус". От пристанището след това представители на ТКЗС- тата си ги получаваха:


Разтоварване  на чугун в средата на 60- те на Русе запад


40
Речни пристанища / Re: пристанище Русе запад
« Последна публикация от ystoyanov - Септември 16, 2011, 11:15:00 am »
порт Русе запад и лимана през 1972 г


Разтоварване на автомобили, внесени от Съветския съюз на Пристанище Русе-Москвич 408 и ЗАЗ 966, през 1966 година. По соц. време съветските автомобили се разтоварваха на Пристанище Русе и оттам на ход се отправяха към поделенията на Мототехника в окръжните градове:

Страници: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10