Построен е през 1851 г от "Обуда" Унгария, имал водоизместване: 250 т, размери: дължина-57,40 м , широчина-17,50 м , височина на борда-2,40 м , газене-1,15 м, каюти и салони за 1 и 2 класа , макс превоз на пътници бр - 350, двигател: парна машина 450 к. с., 2 странични гребни колела , скорост 24 възла . Австрийският пътническо-пощенски параход извършвал плавания по средният и долен Дунав и към Зимнич , Турну Мъгуреле , Корабия и Бекет. На 28 май 1875 г. големият наш революционер и поет Христо Ботев- една от най-светлите личности в нашата история , заедно със своите четници се качват от Гюргево на параход "Радецки" тук именно Христо Ботев написва своето безмъртно писмо и заявява на капитана "Тук се слуша мойта воля" . На 29 май (17-ти по стар стил) параходът е завладян и принуден да спре на български бряг до Кузлодуй.От там Христо Ботев и четниците му се отправят към врачанския балкан и в тежки битки с османския поробител Христо Ботев пада убит на 2 юни , а четата му се разпада след това. След това Радецки продължава да плава по линията Галац-Оршова до 1918 г след което е бракуван и 1926 г унищожен от австрийското параходно дружество.Този параход не е същият днес кораб музей "Радецки". Музей ”Радецки” е описан в в по- късни години в раздел речни кораби на сайта.