Автор Тема: Русенска корабостроителница  (Прочетена 6542 пъти)

max

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 281
    • Профил
Русенска корабостроителница
« -: Юли 31, 2011, 08:09:29 am »
Русенска корабостроителница

max

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 281
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #1 -: Юли 31, 2011, 08:10:59 am »
Русенска корабостроителницата е най-голямото речно корабостроително и кораборемонтно предприятие у нас. Тя произвежда дизелови и газоторбинни кораби с дедует до 6000 t., с мощност над 3150 H.P. Произвеждат и океански танкери , асвалтовози и речни кораби с мах товар до 5870 t., танкери с дедует 3500 t. със съвременна навигация, контеинеровози и сухотовари 4680 tdw. и пристанищни кранове.
Корабостроителницата има сух док , 80 тонни пристанищни кранове и спомагателни кранове и механизация.
Притежава и собствено пристанище:

Обща площ на пристанището 12 000 кв м
Корабни места бр. 2
Обща дължина на корабните места 550 м
Открита складова площ 3 000 кв м
Закрита складова площ 2 500 кв м

Произвежда кораби за страните: Русия, Китай, Иран, Норвегия, Сингапур, Германия, Кипър, Холандия, Aвстрия и др.
Ремонтира и речни кораби.
 http://shipyard.rousse.bg/

 

max

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 281
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #2 -: Юли 31, 2011, 08:13:01 am »
технологична структура на корабостроителницата

1 предварителен отсек и щурмани
2 разделно монтажен цех
3 монтажно издигащ цех
4 подвижно платформено издигащи съоръжения
5 корабо ремонтен цех
6 машинен цех
7 тръбо прокатен цех
8. механично монтажен цех
9. качествен контрол
10. кей No 1
11. кей № 2
12. инженерен отдел
13. информац. система

за контакти:
ул. Матей Стойков 5
7000 Rousse, BULGARIA
Tel: +359 82 883 701
Fax: +359 82 883 876

ystoyanov

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 63
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #3 -: Юли 31, 2011, 08:22:55 am »
новото повдигателно съоръжение 1958 г

В днешния си вид историята на  Корабостроителницата започва от 1947 г и от тогава тя носи името коробостроителен и кораборемонтен завод "Иван Димитров, до 1991 г когато става "Русенска корабостроителница" ООД.
През април 1999 г е приватизирана от Beteiligungsgesellschaft mbH- Германия.

снимка на корабната 1959 г пътническият кораб "Георги Димитров" се е качил на сухия док за ремонт

ystoyanov

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 63
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #4 -: Юли 31, 2011, 08:31:36 am »
две снимки на корабната от Svetlpet:
 



ystoyanov

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 63
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #5 -: Юли 31, 2011, 08:36:10 am »
Осемхилядник спусна на вода Русенската корабостроителница на 19 февруари 2009 г

Сухотоварен кораб с  8000 тона дедуейт и дължина 128,45 м бе спуснат на вода в лимана на „Русенска корабостроителница” АД. Той е построен по поръчка на “Scheepvaartbedrijf Schot” C.V. – група холандски параходства. За пръв път русенското дружество произвежда плавателни съдове от този клас и това е изключително сериозна стъпка напред за българската промишленост. Досега обичайно корабите бяха между 4000 и 5000 тона дедуйт. Инвестицията за приспособяване само на хелинга е на стойност 2 млн. евро. Проектът на новия кораб е изготвен изцяло от Техническия отдел на „Русенска корабостроителница” и струва около 1 млн. евро. Сухотоварнят „Meridiaan”, строителен номер 820, е с неограничен район на плаване и отговаря на изискванията на Германски Лойд. Заради големите си размери процесът на спускане от строителния цех във водата продължи два дни.
„Русенска корабостроителница” обръща сериозно внимание на доброто оборудване на новите кораби със съвременна спътникова антипиратска защита. През миналата година са извършени 293 пиратски набези срещу търговски и пътнически морски съдове и са били отвлечени 889 заложници и 49 кораба. През 2008 г. морското разбойничество постигна безпрецедентен ръст.На европейския пазар за нови кораби, търсенето на осемхилядници запазва стабилни тенденции (за разлика от голямо тонажните), тъй като те не зависят от световната криза - за тях не е необходимо да се осигуряват обемни товари в двете посоки, които все повече липсват; имат ниски експлоатационни разходи и могат да оперират във всички морски басейни.

ystoyanov

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 63
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #6 -: Юли 31, 2011, 10:28:40 am »
2100 тонния танкер "Лико 1"

1993 г същия танкер


за смесено плаване за фирмата Криуши - BILISI Ltd Швейцария


"Лико 2" по време на спускане на вода

от тази серия са построени 30 кораба, 25 от които за СССР.
и една картичка от 1975 г на която се вижда и част от корабостроителницата

ystoyanov

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 63
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #7 -: Юли 31, 2011, 10:34:28 am »
Достройка на 3500 тонни танкери-химикаловози 1993 г




снимка от Дунав мост когато кораба преминава под него


довършителни работи по 3500 т танкер на южна кейова стена

ystoyanov

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 63
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #8 -: Юли 31, 2011, 10:38:06 am »
ето и снимки от строеж на 5000 т морски асфалтовоз "Etoile Lava"

спуснат на вода 2005 г

температура на транспортиране на товара 270 градуса.

"Etoile Lava" по р Дунав

ystoyanov

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 63
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #9 -: Юли 31, 2011, 10:42:11 am »
Румънският пътнически кораб "Олтеница" на ремонт в Русе 2005 г


"Радецки" на ремонт на новите повдигателни съоръжения 2004 г


административната сграда и входа на Русенска корабостроителница

ystoyanov

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 63
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #10 -: Юли 31, 2011, 10:47:50 am »
още малко и за кораба "Меридиаан"
Сухотоварен кораб с 8000 тона дедуейт и дължина 128,45 м се отправи на 11 декември 2009 г за ходови изпитания във Варна. Той е построен по поръчка на “Scheepvaartbedrijf Schot” C.V. – група холандски параходства. За пръв път русенските корабостроители произвеждат плавателен съд от този клас. Това е изключително сериозна стъпка напред за българската промишленост. Досега корабите бяха между 4000 и 6000 тона дедуейт.
 На 11 декември той се отправи на първото си плаване в 7.30 часа, а малко преди 12 часа беше повдигната средната секция на Дунав мост, за да премине най- големия кораб, построен в Русенската корабостроителница.

Снимка на кораба "Меридиаан" в лимана на Русенска корабостроителница в края на ноември 2009 г




ystoyanov

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 63
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #11 -: Юли 31, 2011, 10:52:00 am »
Снимки на кораба и на повдигнатия Дунав мост предоставени от нашия съмишленик Ортодокс от Русе:




средната част на Дунав мост е повдигната за да премине кораба



ystoyanov

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 63
    • Профил
Re: Русенска корабостроителница
« Отговор #12 -: Юли 31, 2011, 10:58:43 am »
Инвестицията за приспособяване само на хелинга е на стойност 2 млн. евро. Проектът на новия кораб е изготвен изцяло от Техническия отдел на „Русенска корабостроителница” и струва около 1 млн. евро. На европейския пазар за нови кораби, търсенето на осемхилядници запазва стабилни тенденции (за разлика от голямо тонажните), тъй като те не зависят от световната криза - за тях не е необходимо да се осигуряват обемни товари в двете посоки, които все повече липсват; имат ниски експлоатационни разходи и могат да оперират във всички морски басейни.
След като пристига във Варна, корабът е  предаден на своите собственици.

На 03 Февруари 2010 год. пет сантиметров лед се наложи да разбият русенските корабостроители, за да могат да спуснат на вода новия асфалтовоз със строителен номер 704. На помощ беше извикан мощен тласкач от „Пристанищен комплекс”, който начупи дебелия лед. За да не бъде засегнат корпусът на новия асфалтовоз от острите ръбове на леда, в лимана беше направено изкуствено течение, което отнесе в р. Дунав опасните замръзнали блокове.