Автор Тема: железниците и Варна  (Прочетена 2335 пъти)

max

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 281
    • Профил
железниците и Варна
« -: Юли 29, 2011, 01:45:32 pm »
всичко свързано с железниците на територията на област Варна

max

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 281
    • Профил
Re: железниците и Варна
« Отговор #1 -: Август 11, 2011, 03:51:50 pm »
дядо ми като железничар и парен локомотив в състав на товарен влак на гара Варна

годината е 1936 г


парен локомотив 01 с влака идваш с царя във Варна


маневра и дериелирал парен локомотив 146


дядо коледа се качил на парен локомотив в Варна и поздравява децата 1935 г

max

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 281
    • Профил
Re: железниците и Варна
« Отговор #2 -: Септември 06, 2011, 11:10:27 am »
гара Варна

и ел мотрисен влак Варна Карнобат
гара Варна е крайната точка на първата ж п линия у нас Русе-Варна.

След основен ремонт на сградата  бе открита отново на 25 май 2005 г.

max

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 281
    • Профил
Re: железниците и Варна
« Отговор #3 -: Септември 06, 2011, 11:12:26 am »
 Гарата е открита официално на 3 март 1925 г от цар Борис III. Проекта е на архитект Никола Костов. През периода 1883-1885 г. през гара Варна е минавал прочутият Ориент Експрес. Строителството на Приемно здание на гара Варна започва на 11 юли 1907 година. Ръководител на строежа е инженер Георги Петков. Балканската, Междусъюзническата и Първата световна воина забавят и практически спират строителството в края на 1919 година. Строителните работи се възобновяват през 1920-1921 година под ръководството на инженер Георги Петков, а източното крило се строи от предприемача Тодор Капитанов. Окончателното завършване на приемното здание се осъществява от предприемача Нико Станков. Мраморът и плочките са докарани от Австрия. Гарата е открита на 3 март 1925 година, като 14 години по-късно се построяват навесите на пероните и чак през 1952 гарата е завършена и вътрешно. Сградата е обявена за архитектурен паметник от местно значение. В първите години високата кула е без часовник. През 1929 г. е монтиран специално доставен от Германия часовников механизъм за часовниковата кула на сградата. Последователно е оформен и площадът пред гарата.